Love at the first sight - Cruising for adults ("stolen") - Finally you get the goody normally only kids get somewhere - That is all I love Holland America Line for. And it might sound stupid: You can experience a wonderful cruise on a small ship like RYNDAM too.

2010-08-12

WESTERDAM: Wahrer Kundendienst / True customer service

Scroll down for English version.


Es gibt einen Unterschied zwischen einem guten Reisebüro und einem sehr guten Reisebüro.

Das sehr gute Reisebüro setzt sich für dich auch ein, auch wenn du eigentlich gar kein echter Kunden von denen bist. Ich habe das Glück, dass ich mehrere habe.

Wir haben ja eigentlich "nur" die Kabine von Frau und Herrn Pannen bei Patrick Wetter von Cruisopolis, Luxemburg gebucht. Unsere Kabinen liefen über die Bordbuchung auf der EURODAM und wurden in die USA zu Dorothy von cruisebrothers.com transferiert.

Die hatten ja einen Super-Kundendienst vor der Kreuzfahrt und nun haben wir den Super-Kundendienst nach der Kreuzfahrt. In Zukunft teilen wir alle Buchungen so auf...

Holland America ist auf ALLE Punkte, die ich im Blog erwähnt habe, eingegangen und das bevor überhaupt mein Brief in Seattle angekommen sein kann. Sie haben sich bislang nur nicht dazu geäußert, wie meine Chancen sind, 2012 auf der ZAANDAM an mein T-Shirt zu kommen. Ansonsten haben sie es geschafft, dass ich mich schon jetzt auf die Kreuzfahrt freue und mir keine Gedanken mehr dazu mache, wer Hotel Manager an Bord sein wird. Es ist genau der Vorschlag gekommen, der mich als Gast, der guten Service und Aufmerksamkeit schätzt, fasziniert hat. Er ist unbezahlbar. Dafür kann ich mich nur bei Patrick Wetter und HAL bedanken.


There is a difference between a good travel agency and a very good travel agency.

The very good travel agency is doing something for you even you have not really booked with them. I am glad to have several of them.

We "only" booked the cabin of Mrs and Mr Pannen with Patrick Wetter from Cruisopolis, Luxembourg. Our cabins were booking during our stay on board on EURODAM and transfered to Dorothy from Cruise Brothers in the USA.

They had a great customer service prior to the cruise and now we have a great customer service after our cruise. I will always allocate my bookings in the future this way...

Holland America reacted to EVERY single item I mentioned in my blog and before my letter to Seattle could arrive in Seattle. The only thing I am missing is to know how good my chances are to get my t-shirt on ZAANDAM in 2012. Beside this they made me looking forward to the cruise and I am not worrying any more who will be the Hotel Manager onboard. They made exactly the suggestion which I appreciate as guest who loves service and attention. It is priceless. Here I can only thank Patrick Wetter and HAL.

No comments:

Post a Comment

Wer kommentiert, ist damit einverstanden, dass der Kommentar nach Moderation samt Google-Profil gespeichert und veröffentlicht wird.

Who comments agrees that the comment incl. Google-Profile will be stored and published after moderation.